GI diéta kókuszcukorral
2015. október 25. írta: Kókuszdiéta és Életmód

GI diéta kókuszcukorral

A GI diéta részét alkotó kókuszcukor kiemelt élettani hatású inulindús, természetes édesítő, amely jótékony tulajdonságai révén kiváló alternatíva a mindennapok étrendjében diétázók, cukorbetegek, fogyókúrázók, gyermekek és sportolók számára.

inulin1.jpg

A glikémiás index (GI) mutatja azt, hogy egy adott mennyiségű szénhidrát a szőlőcukorhoz képest (melynek glikémiás indexe 100) mennyi idő alatt alakul a vérben szőlőcukorrá, azaz glükózzá, aminek jelentősége a fogyókúrázok és a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedők esetében a legnagyobb.

A vérben megjelenő glükóz hatására a hasnyálmirigy inzulint termel, amely egy olyan hormon, ami a szénhidrátok, fehérjék és zsírok anyagcseréjének szabályozásában vesz részt.

A 2-es típusú cukorbetegek szervezete kisebb mennyiségben, és időben késleltetve képes az inzulin előállítására, ezért a sejtek nem tudják megfelelő mértékben felvenni a glükózt a vérből, amit energiaforrásként használnak, így az a vérben marad. Ennek következtében magasra emelkedik a vércukorszint és hosszú ideig nem csökken vissza a normál értékre, aminek következménye a szövődmények kialakulása.

A fokozottan magas vércukorszint és a magas glikémiás indexel rendelkező élelmiszerek gyakori fogyasztása túlzott inzulintermelést vált ki, amely a cukorbetegség kialakulásához, a későbbiekben az elhízáshoz, valamint a szív- és érrendszeri panaszok megjelenéséhez vezethet.

Az alacsony glikémiás indexű táplálékok lassabban, fokozatosabban juttatják a glükózt a vérbe, aminek hatására kevesebb inzulintermelésre kényszerítik a hasnyálmirigyet. A szénhidrátok lassabban szívódnak fel, a vércukorszint pedig kevésbé emelkedik az emésztés során, így hosszabb ideig tartó teltségérzetet biztosítanak és kevésbé hizlalnak.

A magas inulin tartalmú édesítő az inzulinegyensúly szempontjából vizsgálva előnyösebb, mert az inulin lebontásához nem szükséges inzulin, ezáltal nem készteti a hasnyálmirigyet inzulintermelésre ezért nem növeli nagymértékben a vércukorszintet.

Az inulin 95 %-ban fruktóz, azaz gyümölcscukor egységekből felépülő összetett szénhidrátvegyület, amely a természetben előforduló olyan élelmi rost, ami a prebiotikumok egyik fajtája (frukto-oligoszacharid).

Manapság rendkívül ritka a prebiotikus tulajdonságokkal rendelkező magas inulintartalmú édesítő, ezért az ilyenek kiemelten, különleges termékkört alkotnak.

A magas inulin tartalmú élelmiszer táplálkozás élettani hatásai közül fontos megemlíteni azt is, hogy a probiotikumok jótékony hatásai inulin jelenlétében fokozottabban érvényesülnek. Az inulin és fruktóz tartalom együtt pedig optimális felszívódási körülményeket teremt, mely az immunitás és a komfortérzés alapja is egyben.

Mint látjuk az inulin szerepe igen jelentős az egész szervezetre kiterjedő védelem szempontjából, a kedvező hatásoknak köszönhetően a mértéktartó, de kiemelt élettani hatású inulindús természetes édesítő egy remek alternatíva a mindennapok étrendjében a diétázók cukorbetegek, fogyókúrázók, gyermekek és sportolók számára is.

Az inulin, a glükóz valamint egyes aminosavak különösen a glutamin, együtt kölcsönösen erősítik, kiegészítik egymás egészségmegőrző jótékony hatásukat és a szervezet számára jobban hasznosulnak.

Forrás: www.biokokusz.hu

banaban-bio-kokuszcukor-500g-.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kokuszdietaeseletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr838020425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.