A kókuszolajnak feltétlen sikere van a brit sportolók körében.
2015. november 24. írta: Kókuszdiéta és Életmód

A kókuszolajnak feltétlen sikere van a brit sportolók körében.

Az angol rögbi csapat is esküszik a kókuszolaj jótékony hatásaira éppen ezért kiegészítik étrendjüket kókuszolajjal, mert számukra nyilvánvaló, hogy segíti őket sportteljesítményük fokozásában.

england-football-rugby-team.jpg

Azt is megfigyelték, hogy játékosaik 2007-ben átlagosan 2 kilóval voltak nehezebbek – amikor is a csapat megnyerte a rögbi világbajnokságot - mint 2003-ban, ez a többlet pedig az izomzat gyarapodását jelentette.

Az általános egészséges életmód és az étrendbe illesztett extra szűz kókuszolaj természetes módon fokozza teljesítményünket és növeli energiánkat.

"Ez a leginkább félreértett zsír az összes közül" mondja Matt Lovell az angol rögbi csapat dietetikusa.
"Mi az extra szűz kókuszolajat funkcionális élelmiszernek tekintjük azért, mert számos egészségügyi előnye meghaladja a valós táplálkozási értékét."

• Első hallomásra az úgynevezett "zsír, ami vékonnyá tesz" érv határozottan gyanúsan hangzik.

Pedig igaz, mert a kókuszolaj fokozza az anyagcserét, ez által pedig hatékonyan hozzájárul a szervezet zsírégetéséhez.

• Kókuszolajnak rossz sajtóhíre volt, a magas telített zsírtartalma miatt.

Ahogy az állati eredetű zsíroknak (vaj, sertészsír, marhafaggyú) úgy a kókuszolajnak is magas a telített zsírtartalma.
Azonban az fontos különbség, hogy a kókuszolaj 92%-a rövid és közepesen hosszú szénláncú (MCT) zsírsavakból épül fel, amely a kókuszolaj esetében az egyik legmeghatározóbb szempont.
A közepesen hosszú szénláncok (MCT) közvetlen a bélből szívódnak fel és gyorsan égnek, mint a szénhidrát, tehát azonnali energiát biztosítanak, ami a legjobb és elengedhetetlen az állóképességet és erőt igénylő sportok esetében.

A hosszú szénláncú zsírsavakat tartalmazó táplálékok emésztése lassabb és energiaigényes folyamat. Ezek a zsírsavak sokkal lassabban égnek, ami által energiát adó képességük is kevesebb, a többletként bevitt mennyiség pedig elraktározódik szervezetünkben, aminek következménye az elhízás.

• Mivel a kókuszolaj telített zsír, ezért feltételezhető róla, hogy fogyasztása nem előnyös a szív-és érrendszernek.

Azonban Lovell és számos kutató köztük Prof. Peter Emery, a londoni King 's College táplálkozás és dietetika tanszékvezetője rámutat arra, hogy az extra szűz kókuszolaj mivel növényi eredetű valójában nem tartalmaz koleszterint - szemben az állati eredetű telített zsírokkal - tehát így nem is növelheti a vér koleszterinszintjét.

• A kókuszolaj kalóriatartalma jelentős (9 kcal/g)

Annak ellenére, hogy magas a kcal tartalom, mégis más, mivel az MCT zsírsavakat szervezetünk sokkal gyorsabban égeti el, mint a hosszú szénláncokból felépülőket, ezért a kókuszolaj kalóriatartalma más értéket képvisel.

Az ázsiai és csendes-óceáni népcsoportok körében kiterjedten használják az extra szűz kókuszolajat a tradicionális gyógyászatban, mert vallják és bizonyítják, hogy ténylegesen rendelkezik gyógyító tulajdonsággal.

Dr. Christine Tomlinson, a Nemzeti Candida Egyesület igazgatója a kókuszolaj antibakteriális tulajdonságaira hivatkozással, azt tanácsolja a candida megbetegedéssel küzdőknek, hogy tüneteik javulása érdekében illesszék be étrendjükbe a kókuszolajat.

Továbbá vannak olyan kutatási eredmények, amelyek igazolják a kókuszolaj jótékony hatását a vércukorszint, hasnyálmirigy, pajzsmirigy működésének szabályozásában is, valamint segíti a vitaminok hatékonyabb felszívódását és erősíti az immunrendszert.

Az emésztési és a zsírok felszívódási zavarában szenvedő betegek étrendjében a kókuszolaj kiemelt jelentőségű a könnyű emészthetősége miatt.

Sokan felhagytak már az állati eredetű telített zsírok fogyasztásával és előnyben részesítik a növényi olajakat.
A kókuszolaj számos jótékony hatása igazolt ezért bizonyára senkinek nem árt.
A mérsékletes, változatos és kiegyensúlyozott étrend a kókuszolaj esetében takarékos használatot fog eredményezni.

Tudni kell viszont, hogy a kókuszolaj típusok között lényeges a különbség.

Találunk copra alapú finomított, szűrt, a gyártás során vegyileg kezelt kókuszolajokat is. Az eljárás során az olaj elveszíti a kókuszban található értékes vitaminokat, aminosavakat, ásványi anyagokat, így a szervezet számára értéktelenebb olajat kapunk.
Ezek az olcsóbb árkategóriába tartozó készítmények, amelyek esetében a kókuszdió begyűjtésétől az elkészült kókuszolaj csomagolásáig nagyon hosszú idő is eltelhet.

A extra szűz kókuszolaj készítésekor a kókuszolajat az aznap begyűjtött friss kókusz húsából sajtolják, nem pedig a szárított kókuszból vagyis a copraból.

A BANABAN bio extra szűz kókuszolaj, organikus módon termesztett kókuszdióból készül, az olaj gyártása során a legkevesebb feldolgozási metódust alkalmazzák úgy a természetes E-vitamin, antioxidánsok, a friss kókuszra jellemző íz és aroma megmaradnak, így a feldolgozás végeredménye egy prémium kategóriás, tápláló, egészséges hidegen sajtolt kókuszolaj.

Bővebb info a kókuszolaj típusokról: itt olvasható

A bejegyzés trackback címe:

https://kokuszdietaeseletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr738106638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TeamOrder 2015.11.25. 18:14:42

Lehet kicsit túltóták a kókuszolajat azért estek ki a csoportkörben a rugby vb-n idén :P