A liszt, ami egészséges és finom
2017. július 27. írta: Kókuszdiéta és Életmód

A liszt, ami egészséges és finom

kokuszliszt.png

A kókuszliszt egyre népszerűbb táplálék, hiszen sokan ismerik már jótékony tulajdonságait. Kedvelt alapanyag az egészséges életmódot, a paleo táplálkozási irányelvet követők, a glutén érzékenyek, az emésztési problémákkal küzdők, a cukorbetegek és a vegetáriánusok körében is.

Élelmi rostokban, fehérjében és szervezetünk számára hasznos zsírsavakban gazdag, glikémiás indexe, cukor, szénhidrát és kalóriatartalma pedig alacsony.

Számos egészségügyi előnye magába foglalja:

  • a közepesen hosszú szénláncú zsírsavakat, amelyek könnyen emészthetőek és szervezetünk számára azonnal felhasználható energiát biztosítanak,
  • magas élelmi rost tartalma segíti az emésztést, mert rostjai nem szívódik fel a szervezetben, lényegében csak áthaladnak az emésztőrendszeren miközben alapos béltisztító feladatot végeznek,
  • mivel alacsony glikémiás indexű táplálék ezért az emésztés során kevésbé emeli a vércukorszintet, amely hozzájárul a stabilabb vércukorszint megtartásához.

 

kokuszliszt_2.png

A kókuszliszt, amely a kókuszdió szárított húsából készül számos módon felhasználható az ételek készítése során.

A kókuszliszt nem tartalmaz glutént, keményítőt és rendkívül nedvszívó, ezért használatakor több tojás vagy folyadék hozzáadására lehet szükség, mint a már megszokott gabonalisztek esetében.

  kit-kat-szelet-biokokusz-banaban-600_400.jpg

 

Néhány ötlet és recept, amelyek alapján az elkészült étel tápláló, egészséges és finom.

  • Kókuszliszttel helyettesíthető a finomított liszt a húsok, zöldségek panírozásakor,
  • a kókuszliszthez keverhetünk különböző fűszereket, zöldségeket (fokhagyma, hagyma, paprika, só, bors) amelyből mártást vagy szószt készíthetünk,
  • süthetünk vele kenyeret, keverj hozzá oregánót, bazsalikomot, petrezselymet, amely ízekkel nagyon jól harmonizál.
  • Tortilla
  • Almás pite
  • Citromos keksz
  • Édesburgonyás 
  • Flodni
  • Kókuszos kocka
  • Kit-kat szelet
  • Gofri

 
sajat_kokuszliszt.jpg

Saját magunk is készíthetünk kókuszlisztet.

  1. A kókuszdiót törd fel, majd vedd ki belőle a kókusz húsát és pucold le róla a vékony barna hártyát.
  2. Vágd apróbb darabokra és egy késes keverőtálban aprísd fel kókuszreszeléknek.
  3. A reszelékből nyomkodd ki a kókusztejet, majd terítsd et tepsiben és néhány órára tedd sütőbe, alacsony hőmérsékleten (40-50 fok) szárítsd ki.
  4. Ezt követően pedig kávédarálóban öröld lisztté a reszeléket.

A készen kapható kókuszlisztek közül a megbízható magas minőségű márka terméke nem tartalmaz hozzáadott szulfitokat vagy tartósítószereket, az ilyen kókuszlisztet felbontás után légmentesen záró zacskóba tárold.
banaban-bio-kokuszliszt-500g.jpg

A kókuszliszt egészségesebb alternatíva a finomított gabonalisztekhez képest.

Kókuszliszt hozzáadásával csökkenthető az elkészült étel glikémiás indexe, így kedvezően befolyásolja a vércukorszintet, a magasabb rost tartalom pedig kedvezően hat az emésztésre.

A kókuszliszt ideális azok számára is, akik követik az alacsony szénhidráttartalmú étkezési tervet, valamint magas rosttartalmának köszönhetően alkalmazható a testsúlycsökkentő programok részeként, mert segít biztosítani a jóllakottság érzését.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kokuszdietaeseletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr4512693239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyogyszernelkul · cukorbaj.blog.hu 2018.02.02. 10:19:31

A kókuszt lehet fogyasztatni cukorbetegség esetén is és ráadásul finom is.